понеділок, 19 липня 2010 р.

"Лісова тиша" Григорій Поліщук

З кожним роком в нашій країні збільшується кількість людей,що захоплюються акваскейпінгом. Цього року 18 конкурсантів з України взяло участь в міжнародному конкурсі, що організовують японці(IAPLC). Це невелика цифра, але все ж не можна не відзначити, що популярність природнього акваріуму серед наших співвітчизників зростає. Яскравим прикладом цього і водночас приємною несподіванкою особисто для мене стала перемога нашого земляка Григорія Поліщука на конкурсі дизайну рослинних акваріумів, що проходив у Москві. Мені особисто вдалось поспілкуватись із Григорієм на тему створення його конкурсної роботи.

1. Радий привітати тебе із перемогою у конкурсі країн СНГ.Особливо приємно,що саме український учасник виборов звання кращого акваскейпера серед країн співдружності. Ознайомившись із опублікованими в мережі матеріалами, я помітив,що ти майже ніде не описуєш сам процес створення своїх робіт із чисто технічного боку. В чому причина?

- Дякую за привітання . Радий, що моя композиція так високо була оцінена суддями конкурсу дизайну рослинних акваріумів країн СНД . Я переважно ділюся секретами і набираюся досвіду в приватних бесідах з однодумцями по інтернету. Не думаю, що процес створення моїх композицій містить такі секрети до яких важко дійти самому . Якщо є щось справді цікаве, то я обов’язково цим ділюся з усіма .

2. Повертаючись до твоєї конкурсної роботи «Лісова тиша», цікаво дізнатись якою ти її задумував і якою вона в результаті(чисто суб’єктивно) вийшла? Чи багато із запланованого ти вмістив у цей скейп,чи вдалось реалізувати головне? Я знаю, що перед тим, як закладати новий акваріум, ти майже завжди промальовуєш майбутній скейп у ескізі. Зберігся замальовок до цієї роботи?

- Звичайно, є відмінності між задуманим скейпом і кінцевим результатом. Намальований на папері ескіз не завжди гарно виглядає під водою. Це стосується і «Лісової тиші». Проте основне, що я хотів передати в композиції «Лісова тиша», а це глибина простору, на мою думку мені вдалося.


3. Розкажи про підготовку та вибір декорацій конкретно для «Лісової тиші».

- Коріння дерев для скейпа я шукаю на природі . Місто Івано-Франківськ омивається з двох сторін гірськими річками. Після частих повеней можна видивитися дуже гарні зістарені коряжки закрученої форми. Не завжди вдається знайти потрібне для конкретного скейпа коріння , тому кінцевий варіант збираю з кількох різних частин. Перед закладкою коріння в акваріум я його обробляю - вимочую в хлорованій воді , чищу від залишків кори . Далі закріплюю шурупами окремі частини коріння та обмотую мохом вигідні для композиції місця.

- А чому саме в хлорі? Переважна більшість акваріумістів виварюють у сольовому розчині.

- Коріння в солі не виварюю тому, що сам процес виварювання навпаки активує смоли деревини, а хлорка - це швидка дезінфекція і вона вивітрюється швидко.

4. Окремим питанням хочеться виділити твій вибір грунту та принципи закладання його в «Лісовій тиші». Судячи з фото, рослини не надто примхливі отже і грунт, я так розумію, не особливо «заряджений»? Майже у всіх твоїх роботах ти використовуєш пісок. Чим це продиктовано?

- Грунт в «Лісовій тиші»: - TetraPlant Complete Substrate,TetraPlant InitialSticks, TetraPlant Crypto, глина як джерело поживних речовин - Кварцевий пісок - основний грунт - Білий дрібнодисперсний пісок - для дизайну ( гарно контрастує по кольору і розміру з кварцитом) Взагалі я експериментую з грунтовими сумішами для акваріума. Ще не знайшов для себе найкращий варіант.

- Чому використовуєш саме грунти Тетри?

- Просто я бачив акваріуми запущені на тетрі - шикарні рослинки за пару тижнів і ще, коли я запускав акваріум з "Лісовою тишею", спеціально планувалися прості рослини, щоб показати людям, що навіть з простих рослин можна створити гарну композицію .

5. З приводу самого обладнання: бачу, що данний скейп у тебе зроблений в банці із закритим верхом. Це принципова позиція,чи просто на момент закладання не було іншої банки? Якою кількістю акваріумів диспозиціонуєш зараз у себе вдома?

- «Лісова тиша» і ще кілька моїх конкурсних робіт зроблені в акваріумах з закритим верхом. В той час, коли я планував замовлення акваріума, я не враховував такі моменти як чорний силікон, ребра жорсткості і висоту, котрі в подальшому мені ускладнювали догляд за акваріумом. Зараз я замінюю на відкритий з надпрозорого скла. На сьогоднішній день в мне проживає два акваріуми.

6. Стосовно освітлення.Я помітив, що ти використовуєш світильники із флоресцентними лампами. Вважаєш що для неглибоких акваріумів достатньо такої потужності? В «Лісовій тиші» ти також використовував лампи денного світла? Які саме ставиш і чому флоресцентні? Маєш досвід використання металгалідних ламп?

- В своїх акваріумах я використовую люмінесцентні лампи. Вони рівномірно розсіюють світло по акваріуму. В "Лісовій тиші" використовував Т8 Hagen(Life Glo, Sun Glo , Flora Glo). Якщо правильно підібрати t ламп, їх розташування , кількість, і відтворити сонячний день, схожий до екваторіальної зони, то рослини проявлять себе у всій красі. Можливо, для нового акваріума я підберу світильник типу МГ+Т5 .

7. Чи велику роль для тебе відіграє те, з якого скла зроблений збірник? Чи є суттєві відмінності при фотографуванні акваріума, якщо він виготовлений з оригінального скла? Твої банки виготовлені на замовлення? Якщо так,то на що в першу чергу звертаєш увагу?

- Усі свої акваріуми я робив на замовлення по індивідуальним розмірам - основні вимоги в мене були:
- Не надто високий акваріум - досвід показав, що рівень води для великих конкурсних акваріумів в 35-40 см це максимум. - Дуже широкий - легше передати глибину, об"єм, перспективу. - Надпрозоре скло - впливає на кольоропередачу при фотографуванні.

- Чому не виготовляв свої банки за розмірами, що пропонують японці?

- Мені дуже важливо щоб акваріум був глибоким і панорамним - я дуже люблю панорами, а ті, що японці придумали, то для початківців, щоб їм легше було композиціі виставляти.

8. Використовуючи каністровий фільтр, ти користуєшся схемою обслуговування цього дивайсу за японськими стандартами, чи маєш якийсь свій рецепт? Якщо так, то в чому різниця?

- Користуюсь зовнішніми каністровими фільтрами Tetratec EX - обслуговуються по інструкції ))
В фільтр заряджаю: 1шар - керамічні кільця ( для розбивання току води ); 2 шар - біогубка (біологічне очищення спец. бактеріями ); 3 шар - біо кульки ( їх спеціальна структура має дуже велику площу , що дозволяе розміститись великій кількості бактерій біоочисників); 4 шар - на основі синтипону ( для фільтраціїї від найдрібніших часточок)

9.На твоїх фотографіях я ніде не помітив систем подачі вуглекислоти. Це і не дивно, зважаючи,що всі фото конкурсні. Яке саме обладнання використвовуєш, який принцип вважаєш найбільш ефективним?

- На ринку зараз багато різних пристроїв для подачі СО2 в акваріум. Деякі розчиняють його повінстю у воді, деякі подають у вигляді дрібних бульбашок.. Акваріумним рослинам потрібно ще витратити багато енергії для видобутку вуглекислого газу з вугільної кислоти . Враховуючи те, що акваріумні рослини краще споживають не розчинений у воді СО2, я використовую дифузори за принципом фірми ADA (фірми аналоги - H2O CUBE , Danerle , Resun).

Ось таким простим є рецепт успіху від франківчанина Григорія Поліщука. Ну що ж, щиро бажаю тобі, Григорію, частіше радувати нас свіжими роботами, із нетерпінням будемо чекати на новини з Японії!

1 коментар:

  1. Cześć Sławek! Co słychać? Dopiero się zorientowałem że zniknąłeś mi z facebooka. Co u ciebie słychać? Ostatni raz rozmawialiśmy jak była u was zawierucha na Majdanie. Napisz do mnie na jerzy.feliks.klein@gmail.com

    ВідповістиВидалити