четвер, 27 травня 2010 р.

R.I.P. 04.11.2006-07.01.2007 :) Норберт Сабат (Norbert Sabat)



Розміри : 90x45x45 скло Guardian, товщина 10мм
Фільтрація : Eheim 2026 + Lily pipe P-2 + Fluval surface skimmer,наповнювачі губки, ADA BioRio, вата.
Освітлення : Arcadia 3series HQI 150W (ADA NA-Green), 2x18W (Arcadia Freshwater), час включення :10:00-22:00 (2x18W), 14:00-20:30(HQI).
Обігрів : Немає
Подача СО2 : балон CO2 5kg, редуктор AquaMedic, дифузор AquaMedic 1000 (лічильник бульбашок AquaMedic - 1.5 бульбашки/сек), подача 24год на добу
Мінеральні добрива : Brighty K, Green Brighty Step1, Green gain, Green bacter, ECA , заміни води 45-50l кожні 5 днів (RO+водопровід 1:1)
Параметри води : KH 3-4, GH 7-8, pH 6.7-6.9
Грунт : ADA Powersand M(4літри)+L(2літри), Amazonia soil (30літрів), Bacter 100, Tourmaline BC, PenacW, активоване вугілля, Bright sand (0.5літра), товщина грунту від 1 до 18 см.
Декорації : Manten stone
Флора : Glossostigma elatinoides, Eleocharis acicularis, Valisneria nana, Lilaeopsis novae-zelandiae, Lilaeopsis brasilensis, Taxiphyllum barbieri, Echinodorus tenellus
Фауна : Otocinclus sp., Caridina japonica, Neritina natalensis, Clithon sp., Hyphessobrycon pulchripinnis, Crossocheilus siamensis



Проект цього акваріуму розпочав своє життя восени 2005 року,коли після довгих роздумів я дійшов висновку,що час повернутись до більших акваріумів (на цей момент в мене вдома було два акваріуми по 44 літри та 48 ). Цього разу я вирішив зробити все «як книжка пише», подбав не тільки про гідне устаткування,а й гідне укомпонування акваріуму в просторовому середовищі самої квартири.Усе це потребувало немалих зусиль:потрібно було перемеблювати дві стіни кімнати (знайти місце для тумбочки під акваріум,робочий стіл та комод),тому вся процедура зайняла багато часу.
В квітні 2006 кімната була готова, і я почав скуповувати комплектацію. Більшість предметів(скло,тумбочка,дифузори,світильник,тести,щітки,коврик під акваріум і т.п.) і так само всю флору та фауну я придбав за допомогою Pawła (http://www.aquamagic.pl/) , якому я дякую за допомогу.Грунти та добрива ADA, а також декорації - це заслуга Adama Paszczeli та Adama Stefanowskiego (http://www.adashop.pl/) , а також Jeff'a Senske з USА.



Тумбочка була виконана згідно з моїм проектом, на кшталт класичної ADA Cube Garden Cabinet, тому вона ідеально підходила під стиль меблів IKEA, які я так люблю. Тумбу було виготовлено повністю із ДСП 18мм, в частині де стоятиме фільтр, вона обклеєна студійною губкою для шумоізоляції.На данному етапі,дивлячись на конструкцію,я б зробив проект тумби без центральної перегородки,бо так було б набагато зручніше.



Я досить довго не міг вирішити,з якого скла робити банку,бо хотів досягнути найкращого візуально ефекту.Акваріум із скла OptiWhite дуже хороший,але ціна занадто завищена,а я не люблю переплачувати.Тому мій знайомий порадив мені банку виготовлену зі скла Guardian, яке можливо не має такого блакитного забарвлення як OptiWhite ,але під світлом металгалідів виглядає не менш красиво, а коштує на якісь 50 відсотків менше.Мушу сказати,що банка була склеєна дуже якісно, тому я усім рекомендую надійне джерело Pawła з Варшави.



Можна сказати,що десь на початку червня я вже був готовий до старту,але...Було дуже жарке літо,на роботі повний завал,а мені не вистачало цікавого кореня. Зважаючи на те,що це мала бути композиція із корінням та камінням, мої плани на запуск були перенесені на невизначений термін (вся правда в тому,що літо не краща пора для хоббі;) Завдяки допомозі Adama Paszczeli мені вдалося дістати Manten stones з Японії,отже в мене вже було від чого відштовхуватись в плані сторення аранжування. Отже, маючи на руках вищезгаданий камінь, я вирішив зупинитись на типі композиції Iwagumi,який, напевно, є моїм улюбленим. На початку жовтня я був готовий повністю,тому почав замовляти рослини і стягувати все на один конкретний вікенд посеред місяця.Після цього почали відбуватись події,котрі змусили мене подумати,що цей акваріум проклятий,і я його ніколи не зможу запустити його...



Першою невдачею було те,що рослини, які я замовив в Plantis,приїхали в такому стані,що довелося їх відправити назад.Старт акваріуму було відкладено на тиждень. Все б нічого,якби не факт,що в дома в мене вже були приготовані три саджанці утрикулярії і трошки інших рослин, котрим треба було «перечекати» ще один тиждень. Після траблів із попередніми продавцями, я вирішив замовити рослини в Лодзі, але і тут з’явились проблеми. Деякі види рослин по якості були дуже погані, деякі, котрі я отримав, взагалі були не тими, під назвою яких їх продали. Нажаль, я не міг більше чекати, тому почав закладати акваріум. Під час роботи виявилось,що в мене немає активованого вугілля,довелось розламати вкладку для фільтра RO і шкрябати вугілля ножем.Звичайно ж після цілого дня,вугілля, яке мені так бракувало,було знайдене.В фільтр я впаяв UV лампу,але після заливки води виявилось,що корпус лампи не герметичний і мені залило під тумби.Рекламація по лампі зайняла десь біля декількох тижнів,але нова приїхала уже герметична,тільки виникла нова проблема ... вона не світила(фатум?). В решті-решт, вона так і лежить у мене в тумбі,бо сил на її підключення в мене не залишилось.В цей же час я чекав на електротаймер, який вислали на адресу іншої квартири в моєму будинку (помилково). На щастя, продавець вислав мені ще один, вже за вірною адресою,повернений моїм сусідом товар зробив свою справу. Також були трабли із креветками Амано та Отто,через це був момент,коли почали рости водорості,але швидка інтервенція врятувала ситуацію.Правда через мою лінь загинуло близько 10 креветок,оскільки я полінився поміняти одного разу воду і рівень NO3 критично підскочив до 100ppm.Було ще кілька дрібних невдач,що відбили в мене охоту...
Все,досить переверзій- Let's get started !!!



В новій банці я вирішив створити досить класичне Iwagumi, яке базується в основному на невисоких рослинах переднього та середнього планів, таких як мох, утрикулярія та тенелус.В цьому немає жодних інновацій,але я не хотів створювати якихось вишуканих композицій.Основною відмінністю був «пляж» в центральній частині банки,а не по всій його довжині біля передньої шиби,як я це робив раніше.



Першим і головним пунктом було закладення солідної основи, яка б могла прослужити мені як мінімум два роки і витримати декілька аранжувань.Основними додатками були : (PenacW препарат, який має стабілізувати акваріум протягом довгого часу ) , Bacter 100 ( суха суміш бактрій, що відповідають за розщеплення різних речовин,наприклад за перетворення азоту в грунті), подрібнене активоване вугілля ( підживлення та основа для розвитку бактерій ,також стабілізує акваріум), Tourmaline BC ( мінеральна суміш заліза,алюмінію,кальцію,бору та магнію).До всього цього я всипав 6 літрів PowerSand.Цей грунт є базовим тому, що живить кореневу систему рослин,має пористу структуру,що забезпечує хороший тік води в нижніх шарах грунту,і являється прекрасним «домом» для бактерій. PowerSand я насипав з легким нахилом до передього скла, при чому залишив між грунтом і шибою близько 2-6 см порожнього місця. PowerSand додатково присипав Bacter100 i PenacW.





Зважаючи на те, що структура PowerSand дуже пориста, можна припустити, що коріння будуть сильно чіплятись за неї, а це спричинить проблеми при пересадці рослин. Правда в грунтах типу ADA,найчастіше рослини дуже легко витягуються із грунту,обрізається коріння над самою поверхнею(залишаючи в грунті більшу чатину кореневища),з якої згодом дещо проростає нагору. Аби обмежити це явище до мінімуму а також полегшити пізніші модифікації аранжування (наприклад створення невечикого «пляжу» перед переднім склом), я вирішив скористатися садівничою пластиковою сіткою з діаметром отвору 4 мм. Побачимо в майбутньому, чи буде це діяти, а на даний момент нічого поганого я про цей спосіб сказати не можу.



Наступним етапом була засипка поверх PS грубого шару амазонії, яка є чимось на кшталт гранульованої землі для вирощування рослин. Amazonia має дуже багато переваг: понижує рівень pH і жорсткість води в акваріумі,дуже дрібна та легка, відповідно в неї дуже легко саджати рослини, добре амортизує вагу каміння, особливо у випадку з композицією Iwagumi,має багато поживних субстанцій,що стимулює рослини на початковій стадії росту,має темний колір,отже створює дуже натуральний контраст із рослинами,а також дуже позитивно впливає на самопочуття риб.Попри все це,Амазонія має одну ваду: дуже велика кількість поживних речовин, які вивільняються в воду при запуску, може спричинити розвиток водоростей, тому рекомендують часті та великі підміни води, якщо ви застосовуєте Амазонію.



Після того як основна частина грунту засипана, настав час створити так званий хардскейп, використовуючи мої Manten stones. Я хотів створити якусь більш менш класичну композицію, яка базується на одному центральному камені, закладеному згідно «золотого січення», а також декількох доповнюючих камінців. Після півторигодинної забави, я не був зовсім задоволений тим,що вийшло але, коли акваріум заріс, композиція була чарівна. Нажаль, фото із самого процесу створення композиції немає, бо я не хотів тримати в одній руці камінь, а в іншій фотоапарат. Після того як був закладений останній камінець,я досипав Амазонії в місця між камінням, та висипав на передній план Bright sand. Після двох днів як банка була залита водою, я замінив один із каменів з правого боку на інший.



Коли хардскейп був готовий, настав час висаджувати рослини. Забава із пінцетом та ножицями. Перед посадкою, грунт був сильно зволожений за допомогою оприскувача(цю процедуру я повторював до декількох десятків разів,аби рослини не пересохли).Це дуже важка частина роботи-поділити на маленькі кущики такі рослини як елеохаріс,тенелус та лілаеопсіс.Єдине, що мене тішило - за день перед цим, я приготував близько 40-50 камінчиків з лави розміром 3-4 см, до яких я прив’язав яванський мох (це зайняло в мене декілька годин),отже єдине, що мені залишалось зробити, це порозкладати ці «обмотиші» на передньому плані в формі дивану.





Прийшов час заповнити банку водою (в основному з під крану,оскільки в мене не було достаньої кількості RO), ввімкнути фільтр та СО2. В воду я влив brighty K, Green bacter та Green Gain. Перші три тижні в акваріумі працював додатковий фільтр Eheim ecco 2231, заповнений в основному активованим вугіллям та синтепоном. Впродовж цього періоду, я додавав brighty K, Green bacter i Green Gain і підміняв воду 40-50 літрів кожні 3 дні. На другий тиждень, я запустив креветок Амано,Отто; на третій тиждень запустив риб,а на четвертий почав додавати добрива Step1. В планах було вмикати лампу UV,але як я вже писав,руки до цього так і не дійшли. В першому варіанті аранжування я висадив утрикулярію,але Амано так працелюбно працювали над нею,що я щодня бачив відірвані листочки в воді. В решті-решт, я замінив її на глоссостігму. Але найбільшою моєю проблемою були червоні водорості ,які спочатку вкрили частину валіснерії,а потім і решту рослин.Отже цей скейп не справдив моїх сподівань і був ліквідований через 9 тижнів. На зміну цьому аранжуванню прийшло мінімалістичне івагумі, яким я був задоволений більше. Звичайно, перед тим як все поміняти, я зробив контрольний знімок. Тобто цей знімок зробив Piotr Suty (за що йому дуже вдячний). Для зйомки, був використаний Nikon D70 з двома студійними спалахами.
Дивлячись на цю роботу, я розумію,що вона має багато слабких місць, і не є такою,якою я очікував побачити.Фото банки було відіслане на конкурс ADA 2007, але в мене не було особливих сподівань і місце в другій або третій сотні,це максимум,що їй світило.Мушу визнати що ця аранжація стала дуже повчальною для менев плані акваскейпінгу,і маю надію в майбутньому я зроблю щось таке,чим дійсно буду задоволений.

Немає коментарів:

Дописати коментар